Odpowiedz  [ 4 posty(ów) ] 
 Sheed pod "wszystko" dla świeżaków- Poradnik by Grehssen 
Autor Wiadomość
Uciekinier Taernijczyk
Awatar użytkownika

Rejestracja: 26 Lip 2018, o 13:28
Posty: 6
Podziękowano: 0 raz
Otrzymanych podziękowań: 0 raz
Nick w grze: Grehssen
Serwer: Tolnor
Odpowiedz z cytatem
Post Sheed pod "wszystko" dla świeżaków- Poradnik by Grehssen
Image

Sheed - czyli nasz wojownik, którego wybraliśmy na początku gry. Dzięki swoim umiejętnościom unikania, potrafi ustać na polu walki nawet przy najcięższych przeciwnikach Taernu. Jego moc kontrolowania swojego umysłu, w stanie jest zaoszczędzić swoje najważniejsze zasoby i atakować swojego przeciwnika, kiedy została mu niewielka ilość siły. Swoimi szybkimi oraz jakże skutecznymi ruchami, może śmiać się swoim przeciwnikom w twarz, kiedy będą oni nieudolnie próbować naszego bohatera.
W tym poradniku, postaram się przedstawić sheeda. Jak zacząć grać, jakie itemy założyć, jakie umiejętności rozdać.
Poradnik jest głównie dla graczy początkujących. Zapraszam do lektury ;)

Spis treści:

1. Zalety i wady
2. Statystyki
3. Ekwipunek
4. Umiejętności
5. Jak, gdzie expić?
6. Nie bądź biedakiem, czyli jak efektownie zarabiać?
7. Troszkę taktyki
8. PVP - ze wszystkimi 7 klasami
9. Uwagi


Wady i Zalety

Wady
- Musimy wydać dość dużą ilość statystyk na punkty many, co przekłada się na jej duże zużycie
- Na większych lvl'ach, trudniej znaleźć slota na bossa, można jednak temu zaradzić samemu tworząc swoją drużyne

Zalety
- Debuffy, które bardzo mocno obniżają celność naszego wroga
- Od 26 poziomu odblokuje nam się druga, dystansowa strefa ataku
- Kontrola oddechu, która obniża zużycie bardzo ważnej kondycji, oraz dodająca nam 2 punkty akcji.
- Uniki, rozwinięte na 5 poziom pozwalają uniknąć aż(!) trzech ataków.
- Jeden z lepszych jeśli chodzi o grę w PvP


Statystyki

Moc - kompletnie nie przydatna. Zostawić bazowo 10.
Wiedza - zależnie od naszej drogi rozwoju, możemy w nią inwestować, lub też nie. Przy trudności wbicia 55(7 poziom buffa) potrzebujemy 140 wiedzy żeby wbić je na 100% na 1 punkt akcji, lub też 60 wiedzy na 2 punkty akcji. Tabelka poniżej.

Image

Zręczność - odpowiada za celność naszych uderzeń, oraz od unikania ciosów. Najważniejsza statystyka.
Siła - jak mocno będziemy bić. Wystarczy tyle, żeby ubrać ekwipunek.
HP - nasze punkty życia. Zwiększa przeżywalność. Im więcej, tym lepiej.
Mana - potrzebna do naszego najpotężniejszego ciosu - Uderzenia Chi. Jest potrzebna, ponieważ Chi rozwinięte na 7 zabiera 19 many.
Kondycja - Bez kondycji tak naprawdę nic nie zrobimy, jednak nie jest potrzebna jej ogromna ilość, ponieważ mamy buff który pozwala nam mocno ją zaoszczędzić.


Ekwipunek
Przedstawię teraz, co powinniśmy nosić na dany poziom.

Hełm - Do poziomu 28 chodzimy w sklepówkach. Dostajemy wtedy "Grzebień". Na 34 poziom mamy "Ishelm", ale wg. mnie lepiej zostać w grzebyku. Dalej, na 55 poziomie postaci dochodzimy do "Garthil'u", jednak lepiej zainwestować w drogi i potężny "Ghaitarog", który będziemy nosić na zmiane z Garnkiem. Potem długa, długa przepaść, i na 115 poziom kupujemy Pamięć Morany.

Zbroja - Do 30 chodzimy w sklepówkach, aż założymy "Bartaur". Na 40 kupujemy "Brunnle" i chodzimy w nich do 55 poziomu aż kupimy "Opokę Bogów". Już na 95 poziomie kupujemy "Dmorlung" - potężny psychorar.

Kastety - Na 34 poziomie kupujemy "Irkamale". Na 70 poziomie pozbywamy się ich i kupujemy "Buoriany". Nie jest to jednak konieczne, ponieważ już na 75 dostajemy o wiele lepszą "Fange". Na poziom 115 możemy założyc potężne "Szpony". Zostaje nam jeszcze EPIK - WASHI. Żeby go zdobyć, musimy mieć ogromne szczęście lub duży wkład finansowy. Mimo to, jest to opłacalne

"Buty" Do 30 poziomu chodzimy w sklepówkach, potem kupujemy Moczary. Mamy jednak tańszy zamiennik na 34 poziom, czym są "Jeroszki". Na 50 poziom zmieniamy butki na "Tangary". Na 75 poziom kupujemy "Virveny", a na 115 poziom, jak i do końca gry kupujemy "Cięrpiętniki".

Peleryna - Pierwszą rarową peleryną jest droga "Bryza", której jednak nie musimy kupować. Można zastąpić ją peleryną HP + Zręczność od koldzicy. Na 64 poziom zakupujemy "Xenothor", które nosimy aż do 100 poziomu, gdzie nakładamy "Angwalion". Już na 115 poziomie zmieniamy ją na "Admiralski gronostaj".

Amulety - Na 36 poziom "Markahn" na zmianę z "Sphaera". Na 45 poziom kupujemy resowy "Caratris", a na poziomie 75 "Yurugu"

Rękawice - Na 32 poziom mamy rarowy "Gest Władcy", który polecam kupić i założyć. Na 65 poziom polecam przygotować bardzo dużo pieniędzy, ponieważ podstawą są "Biltabandury".

Pas - pomijamy "Anabolik", i chodzimy w sklepówkach do 71 poziomu, gdzie wita nas "Dagorlim". Na 75 poziom kupujemy "Nurt". Od teraz będziemy mieć też Dagorlim, żeby nie rozładowywać Nurtu. Jest to jednak ta droższa opcja.

Pierścienie - Na 20 poziom "Arcanscape", który już na 36 poziom będzie nam służył jako resówki, na zmianę z "Karlder". Na 50 poziom dochodzi nam "Nit" w którego warto zainwestować. Na 75 mamy "Griv", który jednak nie jest nam tak potrzebny, a na 85 poziom "Skogan"

Spodnie - "Obdartus" to nasze pierwsze rarowe, jak i świetne spodnie na 57 poziom. Na 85 poziom zamieniamy je na "Aquariusy" Na 100 poziom dochodzą "Erbaile"


Umiejętności

Lewy Prawy - pierwszy skill, jeśli nie stać nas na reset, zostawiamy na 1, jeśli jednak możemy sobie pozwolić, to dajemy na 7 i robimy reset na 36, gdzie dajemy je na 1.

Front Kick - obniższa obronę wręcz naszemu przeciwnikowi. Na początku dać na 3, zacząć rozwijać koło 50 poziomu.

Kontrola oddechu - Świetny buff, początkowo wystarczy na 5 - wystarcza na 6 rund, oraz dodaje 2 PA.

Dotkliwe Kolano - Ważne do pvp, bossów, expa - do wszystkiego. Początkowo dajemy na 2, ale to już od nas zależy kiedy zaczniemy go maxować.

Cios w wątrobe - Zabiera kondycje przeciwnikowi. Nie rozwijać w ogóle, lub też możemy zainwestować 1 punkt, jeśli często walczymy w PvP.

Latające kolanko - Również dobry debuff. Początkowo na 1.

Uniki - Podstawa w PvP, ważne na mocnych bossach. Rozwijamy na 5, żeby nasz Sheed wykonywał 3 uniki.

Haudoken - Właśnie odblokowaliśmy 2 strefę ataku! Na start inwestujemy na 2 poziom.

Uderzenie Chi - nasz podstawowy atak, bez niego się nie odejdzie. Jako pierwsze na 7 poziom.


Jak, gdzie expić?

1-8 - Poziom 8 wbijamy robiąc questy od Desmonda, wolnymi chwilami robiąc zlecenia na Zedy.

8-13 - Wbijamy 10 poziom na szkieletach(powinniśmy już na spokojnie dawać sobię radę), i robimy wtedy quest "Krwawe Zaloty" od Emilki w karczmie w Trentis. Z niego dostaniemy już 13 poziom.

13-22 - Robimy cały czas główne questy, w ten sposób wbijamy 22 poziom.

22-28 - Duży wybór. Robimy zaległe poboczne questy, bijemy grupki na upadłym zamku, bierzemy zlecenia na frajerów od Adaira na rozstajach.

28-?36? - Jedyne co nas interesuje to questy. Robiąc je dostaniemy co najmniej 34, a w najlepszym przypadku nawet 36! poziom.

36-50 - Otwiera nam się droga na pierwsze bossy, robimy poboczne questy, za które można dostać nawet po 100k doświadczenia. Od 40 poziomu chodzimy na Ducha Zamku, tzw. DZ, i wbijamy na nim 50 poziom.

50-? - Chodzimy dalej na ducha zamku, potem otwiera nam się możliwość chodzenia na Fyodora, GMO, Modliszke, Valdaroga. Potem na loski. To już od was zależy, co będziecie robić


Nie bądź biedakiem, czyli jak efektownie zarabiać?

Do 22 poziomu nie musimy szukać żadnego środka zarobku. Pieniądze na ekwipunek wystarczą nam z samych questów. Warto jednak zrobić questy "Próba Druidów" czy "Sny Mirandy" lub też "Czar Wiły", za które dostaniemy bardzo wartościowe przedmioty. Teraz jednak jesteśmy w kropce. Questy się skończyły, więc trzeba sobie radzić. Zostają nam nasionka aumazji, które znajdziemy na moczarach za wioską druidów, małże niedaleko wieży Petra, czy też halit obok jaskini potężnego smoka. Mamy również wybór tworzenia flasz ulepszeń i sprzedawania ich innym graczom na czacie handlowym. Później, dochodzi nam farmienie bossów takich jak krzyżak czy ropucha, lub też innych mocnych bossów. Na poziomie 55 możemy robić zlecenie kasowe, za które dostaje się około 300k golda.


Troszkę taktyki

Pierwsza runda, ustawiamy obronę adekwatną do przeciwnika, zarzucamy kontrolę oddechu oraz uniki, i jeśli zostanie nam jakiś punkt, możemy go dać m.in w dotkliwe kolano.

Druga runda, uniki i jedziemy z full debuffem. Wrzucamy dotkliwe kolanko, latające kolanko, oraz możemy jeszcze dorzucić przed te ataki Front Kick, żeby mieć wiekszą pewność na wejście.

Trzecia runda, pełny atak. Niekoniecznie uniki. Dajemy Fronta, 4x Uderzenie Chi, i wtedy nasz przeciwnik powinien leżeć. A jeśli nie:

Czwarta runda, ponawiamy debuffy, bijemy dla zmyłki haudokenem. Potem znowu Front, x4 Chi i nie ma żadnych szans że nas przeciwnik żyje :lol:


PvP

VooDoo
Spoiler:


Rycerz
Spoiler:


Mag Ognia
Spoiler:


Druid
Spoiler:


Barbarzyńca
Spoiler:


Sheed
Spoiler:



Uwagi

W ekwipunku nie uwzględniłem m.in Rolraka. Uważam że 50 punktów zręczności na 28 poziom to za dużo, i lepiej zainwestować w ważne na ten poziom PŻ. A jeśli chodzi o sety, są drogie, oraz trudno je zdobyć. Moim zdaniem lepiej chodzić w rarach/psycho, ale jeśli kogoś stać, to czemu nie?

Mam nadzieje że poradnik się spodoba, pozdrawiam
Grehssen


13 Paź 2018, o 18:48
Profil
Taernijczyk z ekwipunkiem
Awatar użytkownika

Rejestracja: 5 Sie 2015, o 12:32
Posty: 16
Podziękowano: 30 razy
Otrzymanych podziękowań: 15 razy
Odpowiedz z cytatem
Post Re: Sheed pod "wszystko" dla świeżaków- Poradnik by Grehssen
Niektóre rzeczy napisane takim kolorem, że nie da się czytać. Z tym brakiem slotów na większych lvl'ach to nie mam pojęcia o jakie lvl Ci chodzi, bo na hlvl większość bije się z sh. Pamięć jest na 120 nie 115, cierpy na 110, nurt na 85, erbaile na 115. Nie wspomniałeś o pysku, zadrach, ew. vorleahu zamiast dmorka. Jeżeli wymieniasz pamieć, erby, cierpy, grono to już powinieneś wymienić wszystkie rary na max lvl, a nie wybrane. Hadu nie potrzebne na 2 lepiej maxować dotke. "zarzucamy kontrolę oddechu oraz uniki, i jeśli zostanie nam jakiś punkt, możemy go dać m.in w dotkliwe kolano." raczej dotka to musi być w 1, a nie tylko ko i uniki :). W taktykach pvp nie dajesz defa z rycem i sh na uro, a okrzyk to bardzo mocny debuff i może zadecydować o wygranej chyba, że to pvp na lowlvl.


13 Paź 2018, o 19:34
Profil
Moderator Czatu
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 Lis 2014, o 15:51
Posty: 77
Podziękowano: 199 razy
Otrzymanych podziękowań: 26 razy
Odpowiedz z cytatem
Post Re: Sheed pod "wszystko" dla świeżaków- Poradnik by Grehssen
Pomijając kupę błędów rzeczowych i zbędnych rzeczy, jak np. hadu na 2, a nie 1, dla mnie marnowanie pkt, tak samo jak front, przedewszystkim skupiałbym się (i skupiałem na swoim sh) na kontrolce, chi i dotce, szczerze uniki się na małym lvlu nie przydają poza pvp - po prawdzie to nie ma czego unikać żeby się opłacało zajmować tym 3PA.
Brak opisu pvp z łukiem, który najbardziej mnie ciekawił.
Brak części sprzętu, np. setu pinari, który dla sh jest świetny, do tego choćby harttraum czy pysk, peleryna z ivra i inne. Warto by też wspomnieć o resówkach od koldzicy.
Moczary - piszesz, żeby zmieniać już na tangnary, a potem vivki, gdzie w moczarach sh może biegać nawet do cierpów.
W kwestii zarobku, pominąłeś np. ogniwa, z kolei małże czy nasionka są średnim pomysłem, ludzie orają, a zarobek mierny, halit przemilczę.
Nie ma też żadnego przybliżonego opisu statystyk ile czego z grubsza wypadałoby na danym lvlu mieć.

+ za tabelkę wiedzy :D

_________________
Łuk 119, Sh 77, Dr 67 ~Duneb


13 Paź 2018, o 20:18
Profil
Uczeń Heremona
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27 Gru 2014, o 21:19
Posty: 446
Podziękowano: 88 razy
Otrzymanych podziękowań: 181 razy
Odpowiedz z cytatem
Post Re: Sheed pod "wszystko" dla świeżaków- Poradnik by Grehssen
To nie jest poradnik, tylko ściąga. Do tego nie najlepsza, tak na zaliczenie wystarczy. Mimo wszystko pozostaje spory niedosyt.
Przykładowe co pamiętam:
0 defa w dystans przeciwko vd, a 1 przeciwko rycerzowi i to do tego w pierwszej rundzie. Zaletami są umiejętności, no dobrze, że jakieś ma, bo bez tego to nikt by nim nie grał. Pominięcia w ekwipunku oraz samo punktowanie ekwipunku, to niepotrzebne. 50 zręczności na rolrak to za dużo? Na 27 poziomie masz 109 punktów, 40 wydasz na zręczność to zostaje Ci aż 69, na tym poziomie wiedzy nie rozwijasz, siły potrzebujesz dodać jedynie 30, więc zostaje Ci aż 39 punktów na hp i kondycje, niektórzy znajdą nawet wolne punkty na wiedzę. Jak czegoś będzie za mało to może dodać sobie z eq. Zręczność jest najważniejszą statystyką u sh, więc stwierdzenie, że szkoda jej wydawać jedynie 40 na sprzęt jest dziwne.

_________________
"Standing alone with no direction
How did I fall so far behind?
Why am I searching for perfection?
Knowing it's something I won't find"

"No Road Left" Linkin Park


13 Paź 2018, o 21:20
Profil
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Odpowiedz   [ 4 posty(ów) ] 

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 1 gość


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Skocz do: