Ten temat został zablokowany, nie możesz edytować ani pisać nowych postów.  [ 1 post ] 
 POMOC -> Najczęstsze problemy/błędy i pytania 
Autor Wiadomość
Pogromca Valdaroga

Rejestracja: 7 Cze 2011, o 18:39
Posty: 1600
Podziękowano: 51 razy
Otrzymanych podziękowań: 217 razy
Post POMOC -> Najczęstsze problemy/błędy i pytania
Problemy Techniczne z Grą
_____________________________________________________________________

1. Gra nie działa poprawnie (czarny ekran podczas logowania, niewgrywanie się mapy po zmianie lokacji, niewyświetlające się poprawki po aktualizacjach itd.)

Najczęściej winę ponoszą w takich sytuacjach ciasteczka oraz cache przeglądarki.
Po ich wyczyszczeniu/usunięciu problem powinien ustąpić.

2. Jak wyczyścić ciasteczka oraz cache?

Czyszczenie pamięci podręcznej przegladarki
Często w trakcie modyfikacji w serwisach, może zdarzyć się, że w przeglądarce przechowywane są nieaktualne pliki stylu i wyglądów. Aby wyświetlić aktualną wersję serwisu konieczne jest wyczyszczenie pamięci podręcznej przeglądarki.

Aby wyczyścić pamięć podręczną w programie Internet Explorer:
a) Wyloguj się z konta AdSense. Zamknij wszystkie inne otwarte okna przeglądarki.
b) Kliknij menu „Narzędzia” w górnej części okna przeglądarki i wybierz polecenie „Opcje internetowe”.
c) Kliknij zakładkę „Ogólne” znajdującą się na górze okna dialogowego.
d) Kliknij przycisk „Usuń pliki” w obszarze „Tymczasowe plik internetowe”.
e) Zaznacz pole wyboru „Usuń całą zawartość offline”.
f) Kliknij przycisk „OK”.

Aby wyczyścić pamięć podręczną w programie Mozilla Firefox:
a) Wyloguj się z konta AdSense. Zamknij wszystkie inne otwarte okna przeglądarki.
b) Kliknij menu „Narzędzia” w górnej części okna przeglądarki i wybierz polecenie „Opcje”.
c) Kliknij ikonę „Prywatność”.
d) Kliknij przycisk „Wyczyść” obok pozycji „Pamięć podręczna”.
e) Kliknij przycisk „OK”.

Aby wyczyścić pamięć podręczną w przeglądarkach Mozilla i Netscape:
a) Wyloguj się z konta AdSense. Zamknij wszystkie inne otwarte okna przeglądarki.
b) Kliknij menu „Edycja” w górnej części okna przeglądarki i wybierz polecenie „Preferencje”.
c) Kliknij znak „+” obok folderu „Zaawansowane”.
d) Wybierz pozycję „Pamięć podręczna” w folderze „Zaawansowane”.
e) Kliknij przycisk „Wyczyść pamięć podręczną”.
f) Kliknij przycisk „OK”.

Aby wyczyścić pamięć podręczną w programie Safari:
a) Wyloguj się z konta AdSense. Zamknij wszystkie inne otwarte okna przeglądarki.
b) Otwórz menu „Safari” na pasku narzędzi przeglądarki.
c) Wybierz polecenie „Empty Cache” (opróżnij pamięć podręczną).
d) Kliknij przycisk „Empty” (opróżnij) w oknie dialogowym.

W niektórych przypadkach konieczne może być wyczyszczenie pamięci podręcznej więcej niż raz.


Czyszczenie cache Flash’a


Podobnie jak ma to miejsce z pamięcią podręczną przeglądarki, pamięć Flash`a również wymaga czyszczenia. Aby usunąć pliki tymczasowe magazynu Flash'a należy kliknąć w grze prawym przyciskiem myszy, wybrać "Ustawienia globalne" -> "Ustawienia magazynu lokalnego według witryn" -> zaznaczyć "taern.pl" i kliknąć "Usuń".


3. Problemy z logowaniem.


Gra nie działa w pracy; szkole czyli problem z logowaniem w danym miejscu. "Serwer jest prawdopodobnie wyłączony. Spróbuj później." "Błąd połączenia."

No to klops. Zapewne administrator sieci zablokował porty niepotrzebne do pracy. Porozmawiaj z nim albo weź się do roboty!
Gra wymaga otwartego połączenia. Należy sprawdzić czy firewall, antywirus lub administrator sieci nie blokuje tych portów:
nazwa ip port
hc1 178.248.76.14 9345
Duneb 185.36.169.221 9345
Ostlor 185.36.169.225 9345
Larkas 185.36.169.223 9345

"Nie jesteś zalogowany."
Problem rozwiąże usunięcie ciasteczek oraz aktywnych zalogowań dla adresu taern.pl.

"Utraciłeś połączenie. Zostaniesz wylogowany."
Aby gra poprawnie działała potrzebuje niewielkiej przestrzeni dla swoich danych.
Sprawdź czy na to zezwalasz klikając na stronie głównej prawym klawiszem myszy i wybierając "Ustawienia" oraz ikonkę otwartego folderu z zieloną strzałką.

"Wybrana postać jest zalogowana."
Komunikat może pojawić się podczas zmiany nicku i odświeżeniu przeglądarki. Wystarczy wylogować się z postaci bądź zamknąć przeglądarkę i ponownie się zalogować do gry. Jeżeli problem dalej występuje proszę o zgłoszenie tego na http://www.support.taern.pl

4. Poprawne działanie gry,

Do poprawnego działania gry wymaganych jest kilka warunków:

- Przegladarka Opera, Firefox, Google Chrom, Safari (najlepiej zaktualizowana) wraz z zaktualizowana wtyczka Adobe Flash Player
- Połączenie internetowe. Gra działa poprawnie na łączu 128/256kbps. Do grania bez pojawiających sie lagów, zwiech, długiego ładowania wymagane jest łacze o przepustowości 1mbit. Niestety łącza telefonii komórkowej czesto nie są wystarczające i moga wystąpic problemy w rozgrywce.
- System operacyjny Windows/Linux/Android/Os


5. Wysokie pingi oraz przycinająca sie gra.

Ping to czas potrzebny na wysłanie wiadomości oraz odpowiedz z serwera. Czym mniejszy czas tym wiekszy komfort z gry.

Wysokosc pingu można sprawdzic w górnym prawym rogu ekranu gry po wpisaniu komendy na czacie /fps

Jak interpretować te wartości?

- 10-100 ms stabilne działanie gry
- 101-300 ms od czasu do czasu może nastąpić cofanie postaci, dłuższe ładowanie mapy
- 301-1000 ms brak płynności w poruszaniu się po mapie, długie ładowanie sie map oraz walk, możliwa strata 1-2 sek. podczas walki.
- 1001-xxxxx ms odradzamy granie, bardzo częste cofanie postaci przy poruszaniu się, możliwe zawieszenie się postaci podczas przejścia pomiędzy mapami, strata rundy podczas walk itp.

By sprawdzić ping serwera The Pride of Taern wystarczy otworzyć "Menu Start", otworzyć "Uruchom" ( wind xp ) bądź w polu "Wyszukaj programy i pliki" (win vista, 7, 8 ) wpisać CMD i kliknąć "Enter". Gdy otworzy nam sie czarne okno wpisujemy tam ping http://www.taern.pl
Pojawiają sie nam 4 testy odpowiedzi z serwera The Pride of Taern. Te odpowiedzi - czasy - można zestawić z tymi podanymi wyżej.

FPS - Klatki na sekundę (skr. kl./s, często fps od ang. frames per second; klatkaż), także szybkość klatek (ang. frame rate) – w animacji i filmie liczba klatek wyświetlanych w ciągu sekundy, czyli częstotliwość, z jaką statyczne obrazy pojawiają się na ekranie. Jest ona miarą płynności wyświetlania ruchomych obrazów.

Niski współczynnik klatek na sekundę powoduje u widza wrażenie „klatkowania” czy też "pokazu slajdów", z kolei wysoki zwiększa płynność wyświetlania.

Również do sprawdzenia w prawym górnym rogu po wpisaniu na czacie komendy /fps

FPS-y zależne są od prędkości połączenia oraz komputera. W grze wyswietlane są 30 kl/s ( poprawne działanie gry). Ta liczba może zmniejszać sie bądz wzrastać w zależności od wykonywanych czynności (stanie w miejscu w opuszczonej lokacji 30 kl/s, chodzenie po mieście z dużą ilością ruchomych elementów i/graczy 10-15 kl/s )

Ogólnie czym mniej klatek tym gorzej.

Czynności zewnętrzne które mogą wpływać na zmniejszenie sie ilości FPS:

- Zmniejszenie bądz zwiekszenie rozmiaru okna gry, przez co komputer musi skalować stronę w czasie rzeczywistym i na starszych maszynach może to mocno opóźniać wyswietlanie obrazu.
- Programy potrzebujące dużej ilości ramu do pracy
- Programy obciązające procesor
- Zaśmieciony system komputera
- Otworzone kilka, kilkanaście stron internetowych z ruchomymi elementami flash etc.


6. Gra nie chce sie uruchomić mimo, że zrobiłem wszystko powyżej.

Poniższe punkty wykonuj po kolei nie omijając żadnego. Zanim nie zakończysz poprzedniego nie przechodz do kolejnego.


a) Odśwież przegladarke klikajac F5 badz ctrl+F5 przy uruchomionej grze badz podczas ładowania. Sprawdz od 3 do 5 razy w odstepach 10-20 sekundowych. Jeżeli gra dalej nie działa przejdź do pkt. b.
b) Wyczyśc pliki cookies oraz cache. Najlepszym sposobem jest ściągniecie programu który zrobi to za nas ( ccleaner ) i przeczyszczenie nim komputera oraz naprawa/usuniecie starych i nieaktywnych rejestrów. Jeżeli gra po tych czynnościach dalej nie działa przejdź do pkt. c.
c) Spróbuj stworzyć nową postać/konto na innym serwerze. Być może posiadasz tymczasowy problem z połączeniem z jednym z naszych serwerów.
d) Kolejną możliwością występowania problemów są programy typu Adblock plus ( program do usuwania reklam), programy antywirusowe, zapora systemowa. Na czas sprawdzania warto je wyłączyć.
e) Sprawdź grę na innej przeglądarce. Masz do wyboru chociażby takie jak Opera, Firefox, Google Chrome, Safari.
f) Odinstalowanie Adobe Flash Player oraz przegladarki i ponowne ich zainstalowanie w najnowszej wersji.
g) Odczekanie 1-2 dni ponieważ mogą być wprowadzane zmiany w waszej sieci i niektóre strony zagraniczne mogą być blokowane. Serwery The Pride of Taern mieszczą się w Wielkiej Brytanii.
h) Sprawdzenie czy gra działa na innym komputerze podłączonym do tej samej sieci, badz do sieci innej osoby.
i) Posiadanie wirusa – warto zainstalować program do wykrycia i unieszkodliwienia takiego oprogramowania.
j) Ściaganie kilkunastu plików z internetu na tym samym bądź podłączonym do tej samej sieci komputerze.
k) Blokowane są pliki cookies w przeglądarce/flash
l) Zmiany przeprowadzane na komputerze. Warto założyć nowego użytkownika który otrzyma ustawienia domyślne.


Uwaga!!

Odpowiedzialność za wszystkie zmiany wprowadzone na komputerze odpowiada użytkownik. Komputer tylko wykonuje polecenia użytkownika. Jeżeli nie masz pojęcia o czynnościach wymienionych wyżej, zostaw to i poproś osobę (sąsiada/kolegę) która się na tym zna.



Problemy z Płatnościami i zakupem Platyny
_____________________________________________________________________


Brak platyny po przelewie
Najprawdopodobniej przelew nie został jeszcze zaksięgowany co znaczy, że pieniądze nie dotarły do odbiorcy (dotpay - system płatności).

-> http://www.dotpay.pl/reklamacje/platnos ... mi-online/

Uprzednio jednak warto wybrać się do banku i zapytać (lub zalogować do banku online i sprawdzić) czy dany przelew został już zaksięgowany. Jeżeli nie, należy poczekać na realizację przelewu.

Przelew dociera do odbiorcy w czasie od 5 minut do 7 dni roboczych. Jest to zależne od banku/poczty oraz miejsca i godziny skąd są wysyłane pieniądze.


Brak wiadomości zwrotnej (SMS)
W takim przypadku należy napisać zapytanie do dotpay (obsługuje on płatności i generuje kody) w celu wyjaśnienia sytuacji:

-> http://www.dotpay.pl/reklamacje/platnosci-sms/

Przeważnie wiadomość zwrotna dochodzi w ciągu 30 minut.

Błędny kod SMS
Nie zdarzyło się jeszcze aby przysłany kod był nieprawidłowy. Najpewniej zawiniła tu czcionka w komórce.

Jeśli próbowałeś już zmieniać literki na inne, podobnie wyglądające, sugeruję napisać zgłoszenie do dotpay by przysłali prawidłowy kod drogą mailową. Taki kod można skopiować :).

-> http://www.dotpay.pl/reklamacje/platnosci-sms/


_____________________________________________________________________

W tym temacie nie ma zawartych wszystkich problemów oraz pomocy. Z czasem będą one dodawane i aktualizowane.

Jeżeli nie ma na tę chwilę informacji o Twoim problemie bądź wyżej wymienione rady nie pomogły napisz: http://www.support.taern.pl

_________________
Kocham mojego Szopa :D


22 Cze 2013, o 07:45
Profil
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Ten temat został zablokowany, nie możesz edytować ani pisać nowych postów.   [ 1 post ] 

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 0 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Skocz do: