Odpowiedz  [ 30 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2, 3  Następna
 taern - sztuka robienia mięsa i ogniw 
Autor Wiadomość
Uczeń Simona
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18 Paź 2014, o 23:39
Posty: 76
Podziękowano: 119 razy
Otrzymanych podziękowań: 53 razy
Nick w grze: Los
Serwer: Tolnor
Odpowiedz z cytatem
Post taern - sztuka robienia mięsa i ogniw
Jedyne z czym jestem się w stanie zgodzić w tym jakże merytorycznym temacie, jest brak nowych graczy midlvl, przez co sprzedaż rarów do htagi jest sporym problemem. Jeżeli chodzi o szerokopojęty drop, musicie pamiętać, że chodząc w 5 nie zawsze poleci akurat Wam :)

_________________
Mag Ognia 140


11 Maj 2019, o 04:40
Profil
Moderator Forum
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19 Kwi 2011, o 03:06
Posty: 3057
Miejscowość: Wawa
Podziękowano: 211 razy
Otrzymanych podziękowań: 829 razy
Nick w grze: Szymdaro
Odpowiedz z cytatem
Post Re: taern - sztuka robienia mięsa i ogniw
Widzę kilka spraw poruszanych jednocześnie.

Po 1 inflacja, cena rarów, cena esek - tu się zgadzam, wiadomo jak jest. Im więcej hlvl farmi słabe bossy, tym więcej z nich rarów, więc cena spada. Tak samo spada cena rarów dla hlvl - już czapki z morany są droższe niż rary z maheta na Ostlor, a instę mamy od roku. Jedyne co jest ciągle drogie to epiki, a wiele cen jest powiązanych i mniej więcej stałych - mięsa, ogniwa, rary, eski, platyna.

Po 2 - droprate. Narzekanie bez dowodów dla mnie jest słabe. Wysil się bardziej i sprawdź ile masz % na rar, prosta matematyka. Ilość rarów / ilość bossów. Jestem ciekaw.

Tematów o bym było mnóstwo, gdzie sam liczyłem mój droprate i ekipa sprawdzała mi drop rarów. Możesz przecież poprosić jakiegoś GM przez support o to samo.

viewtopic.php?f=70&t=49947
viewtopic.php?f=14&t=23962&hilit=info+zmiany+w+dropie&start=290

Po 3 - czyli mięsa, ogniwa i z tym się nie zgodzę. Nie tylko ja ich nie robiłem i jakoś przetrwałem do dziś, ale i większość moich znajomych. Głównym źródłem zarobku jest farmienie słabych bossów i sprzedawanie rarów w cenie esencji w przypadku gry solo, a gdy masz skład to możesz bić hlvl bossy, gdzie co prawda koszty wejścia są spore, ale i ewentualny zysk porównywalnie większy. Magowie często zbierają mięso, ale też nie wszyscy, a żeby "każdy" je zbierał i "każdy" robił MO na mięso to spora przesada. Jeśli dobrze kojarzę to z mojej gildii nikt z ponad 30 osób nie zrobił MO do zbierania mięsa i każdy jakoś sobie radzi. Nie tylko ubierając swoją główną postać, ale często kilka petów i alty. Jakoś bez mięsa i ogniw stać ich na to wszystko.

Nie wszystko trzeba mieć od razu, niemalże nikt od razu nie miał full eq po wbiciu poziomu (chyba, że miał farta z epikiem lub sporo zł). To, że obecnie każdy kox może iść wszędzie powoduje, o czym piszesz, że pod lód nie ciężko iść mając 80 poziom MO lub barby, bo reszta krzywo patrzy, do tego bez eq. Kiedyś takie postacie chodziły, bo lepszych nie było, teraz już są. Nawet jak im wyłączymy całkowicie drop z takiej instancji to i tak będą chodzić - expić znajomych i pety.

Taka jest konstrukcja tej gry, od zawsze, od podstaw. Są inne produkcje, gdzie gracz może expić tylko na przeciwnikach, załóżmy z poziomem +/- 20% w stosunku do poziomu gracza. Inaczej ma 0 exp, 0 złota, 0 dropa. Tutaj spada nam exp, obniżany jest droprate, złoto i psychoexp rosną. Spada, ale nie do 0, do takiego poziomu, że nadal te 140 lvl koxy biegają pod lód, bo ich pet ładnie expi. To nie poziom gracza obniża exp dla peta, tylko pet jest liczony z expem względem swojego poziomu.

Rozwiązań i pomysłów może być mnóstwo, ale zawsze będą rewolucyjne i krzywdzące dla tych, którzy grali wcześniej lub dla tych, którzy będą grać później. Nie da się nic zmienić bez konsekwencji. Przez kilka lat gracze sami znaleźli skuteczne metody na wszystko i nie uzdrowimy każdego aspektu jednym krokiem. Pytanie czy w ogóle potrzeba coś zmieniać, czy może jest tylko wąska grupa graczy, którzy zawsze będą narzekać? Może właśnie taka mechanika w grze jest OK i ją wyróżnia? Skoro już narzekasz to może zaproponuj szereg rozwiązań, które poprawią Ci to co twoim zdaniem jest słabe. Chyba, że temat miał na celu obniżyć ciśnienie, to pewnie się udało, można wylać wszystkie żale i bezkarnie hejtować grę, w której dobrowolnie, na własne życzenie "tracisz" czas a gra jest beznadziejna, ale mimo to chcesz w nią dalej grać.

Pozdro

edit: znalazłem swój droprate sprzed 2 lat i zrobiłem aktualną tabelkę na dziś. Wszystko jest w normie, tak jak być powinno, czyli poniżej 3%, bo mam przeważnie mam 1, a często 2 kary do dropu. 3 nie mam, bo nie korzystam z watahy. Wiadomo, że idealnie nie jest, bo części bossów i czempionów nie było i dalej nie ma podliczonych.

Najważniejsza statystyka czyli droprate praktycznie się nie zmienił, różnica na poziomie 0,1%, jak na 2 lata gry, to w zasadzie żadna różnica.


Nie posiadasz wymaganych uprawnień, by zobaczyć pliki załączone do tej wiadomości.

_________________
Mój kanał na YT

Życie jest jak szachy: albo posuwasz królową, albo bijesz konia.
Życie jest jak szachy: najbardziej żałujemy ruchów, których nie możemy cofnąć.
Prawdziwie wolnym człowiekiem jest tylko ten, kto nikogo nie kocha.


11 Maj 2019, o 09:37
Profil WWW
Jedną nogą w Haligardzie

Rejestracja: 17 Paź 2018, o 12:01
Posty: 25
Podziękowano: 6 razy
Otrzymanych podziękowań: 20 razy
Nick w grze: Veira
Serwer: Tolnor
Odpowiedz z cytatem
Post Re: taern - sztuka robienia mięsa i ogniw
krzywdzace jest zostawienie tego jakim jest. Rozwiazanie - jedno na poczekaniu 'Obracanie jakości przemdiotów'. Jak ktos dropnie item 100+ o jakości 1* można mu nie pogratulować a złożyć kondolencje. Obrócenie jakościa przedmiotu miałoby kosztować powiedzmy ze 100 flasz siły kondy i many + inne i na runku flasze te strzelaja o 5000% z ceną. Mali sie cieszą, wysocy sie ciesza bo nie dropia juz gowien tylko obracaja sobie na lepsze. Wtedy każda jakośc się sprzeda i co zdropimy będzie mieć sens jednak. Kupisz chocby i słaby a kiedys sobie poprawisz. kolejna rzecz Reola i dvigi kosztujące dukaty dodajmy trzeci sprawiający ze item nie zeruje sie ale traci 2-3 lvl za eski ( choc lepiej byłoby już wymysleć coś innego - coś do biegania jak ogniwa ) sztuk 50 . Te rozwiazania nie krzywdzą nikogo, ale to nikogo a poprawia troche ceny. Da sie? da się.
Zarzucisz mi pewnie, że inny mieli trudniej z itemami i w ten sposób to krzywdzące - gra ma funkcjonować w zły sposób w ramach zadośćuczynienia tym co męczą się dłużej od innych? Nie sądzę. Tak długo jak te gwiazdki 1-5 funkcjonuja tak długo 2/5 tych zdropionych itemów nie mają praktycznie wartości.


11 Maj 2019, o 13:16

Podziękowali: PrimeCover (19 Maj 2019, o 10:36)
Profil
Współpracownik Gnarla

Rejestracja: 14 Kwi 2014, o 15:41
Posty: 196
Miejscowość: Kraków
Podziękowano: 18 razy
Otrzymanych podziękowań: 32 razy
Nick w grze: Sajdzix
Odpowiedz z cytatem
Post Re: taern - sztuka robienia mięsa i ogniw
Veira napisał(a):
kolejna rzecz Reola i dvigi kosztujące dukaty dodajmy trzeci sprawiający ze item nie zeruje sie ale traci 2-3 lvl za eski ( choc lepiej byłoby już wymysleć coś innego - coś do biegania jak ogniwa ) sztuk 50 .


Czeaj, że jak?
Skoro itemy mają się niezerować, to po co gwiazdki w ogóle, prędzej czy później, przy kręceniu na horrendalne wartości, pierwotne statystyki będą właściwie bez znaczenia. Chyba, że czegoś nie zrozumiałem w Twoim pomyśle na 3. dukatowy item do kręcenia :)


12 Maj 2019, o 01:30
Profil
Taernijczyk z ekwipunkiem
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21 Lis 2016, o 08:55
Posty: 15
Miejscowość: Bełchatów
Podziękowano: 59 razy
Otrzymanych podziękowań: 18 razy
Nick w grze: PrimeCover
Serwer: Tolnor
Odpowiedz z cytatem
Post Re: taern - sztuka robienia mięsa i ogniw
@Sajdzix
Mi się wydaję, że Veirze chodziło o taki item, który nie zwiększy przedmiotowi szansę na mega ulepszenie bądź jego wytrzymałość, tylko znacznie ograniczy (albo też przy niektórych kręceniach usunie) możliwość jego spalenia.

_________________
PrimeCover Druid 97 lvl ~Tolnor
*I feel change in the air*


12 Maj 2019, o 14:20
Profil WWW
Duma Forum!
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21 Sty 2011, o 19:01
Posty: 2779
Podziękowano: 254 razy
Otrzymanych podziękowań: 685 razy
Nick w grze: desacred
Odpowiedz z cytatem
Post Re: taern - sztuka robienia mięsa i ogniw
Coś co zwiększa wytrzymałość przedmiotu albo ilość gwiazdek permanentnie w koszcie innym niż sam przedmiot jest za tanie i doprowadzi do - z czasem - posiadania eq 5* z 50% bardzo znikomym kosztem. Przez koszt samego przedmiotu rozumiem poświęcenie identycznego przedmiotu jako kosztu podbicia * albo %. Mam 1* żar, żeby zrobić z niego 2* potrzebuję kolejnego 1* (lub lepszego), żeby z 2* zrobić 3* potrzebuję kolejnego 2* (lub lepszego). Analogicznie z %, przy czym tu wartość wytrzymałości na poświęcanym przedmiocie nie ma znaczenie, bo zawsze podbija wytrzymałość docelowego przedmiotu o dany, stały %.

_________________
"Fałszywa skromność to najgorszy rodzaj pychy."

"Nie znam się, to się wypowiem."
"Znam się na wszystkim, na niczym dobrze."


12 Maj 2019, o 14:34
Profil WWW
Uczeń Simona

Rejestracja: 4 Lis 2016, o 12:57
Posty: 70
Podziękowano: 4 razy
Otrzymanych podziękowań: 33 razy
Nick w grze: Dervis
Odpowiedz z cytatem
Post Re: taern - sztuka robienia mięsa i ogniw
OP pełna racja, developerzy zupełnie nie panują nad swoim brakiem wyobraźni i ucinają drop oraz szanse na epika by spowolnić erozję całego systemu. Kompletny brak nowego kontentu, rarów, raidów, eventów jak vorlingi. W typowym MMO co pół roku jest coś dodawane, a tu ostatnio jedną inste na 3 poziomy trudnosci (przemalowane orki) i wielkie nic, a reskinowanie gry zajmuje już trzeci rok. Tak, jedyne co zostało to dobijanie 140 levela i dziesiatki godzin na gawrze bo tylko farmienie psychorarów daje jedyne poczucie wzrostu potęgi postaci. Nie ma nowych graczy, w większosci alty albo powracający/zaczynający po n-tym banie. Za rok trzeba będzie połączyć ostlor i tolnor bo naprawdę w większosci zostali juz tylko masochiści ktorym szkoda 5 lat farmienia postaci.


12 Maj 2019, o 23:25
Profil
Błądzący w Tunelach
Awatar użytkownika

Rejestracja: 1 Sie 2013, o 12:32
Posty: 152
Miejscowość: Salem
Podziękowano: 298 razy
Otrzymanych podziękowań: 190 razy
Nick w grze: AvadKevadra
Serwer: Tolnor
Odpowiedz z cytatem
Post Re: taern - sztuka robienia mięsa i ogniw
Na jakiej podstawie twierdzisz że ekipa grzebie przy dropie? Masz może jakieś dowody? Nie widzę potrzeby grzebania przy przedmiotach z *. Jest dobrze tak jak jest, obszary gdzie potrzebne są niewątpliwie zmiany to reforma gildi, pvp i petów.

Dervis napisał(a):
...w większosci zostali juz tylko masochiści ktorym szkoda 5 lat farmienia postaci.


Wszystkim narzekającym jak to źle im w Taernach i jak to u konkurencji jest super zdradzę pewien sekret. Nikt Was tu siłą nie zatrzymuje, możecie spokojnie odejść tam gdzie Wam będzie lepiej i przy okazji przestaniecie obrażać społeczność Taerna.

_________________
2019-4-1 22:09 Udało ci się osiągnąć 140 poziom.

"Możesz mnie nienawidzić, ale nigdy nie przejdziesz obok mnie obojętnie, bo twój hejt jest moją motywacją do działania." AvadKevadra (Lothlórien)


13 Maj 2019, o 00:04
Profil
Uczeń Simona

Rejestracja: 4 Lis 2016, o 12:57
Posty: 70
Podziękowano: 4 razy
Otrzymanych podziękowań: 33 razy
Nick w grze: Dervis
Odpowiedz z cytatem
Post Re: taern - sztuka robienia mięsa i ogniw
W którymś changlelogu napisali około rok temu że "Delikatnie zmniejszyli drop epików". Sugeruje najpierw przejrzeć a potem się wypowiadać. Natomiast co do "idź graj gdzie indziej" to powiem tak- ograłem z tuzin mmo i gier typu gacha a dwa razy tyle próbowałem i widzę niesamowitą zależność między żywotnością gry a braniem pod uwagę opinii graczy. Pewnie, spora część to avadowanie i rzucanie gunwem dla samego rzucania ale przebijając sie przez to widać opinię graczy którym zależy. Którzy widzą że gra idzie w złą stronę, którzy widzą z pozycji gracza co dałoby się zrobić aby grało się chętniej i przyjemniej. Ta gra żyje bo wciąż gracze-klienci kupują platynę ale już po działaniach administracji widać że gra sie kurczy- 2 serwery, za chwilę będzie jeden. Ktoś wcześniej wspomniał że ta gra była pisana w standardach ludzi urodzonych z początkiem lat 80-tych. Tyle że ci ludzie są dziś grubo po trzydziestce a gra nie oferuje już nic ludziom młodszym, którzy mają konkurencyjne i atrakcyjniejsze tytuły. Parafrazując Clinta "Kontent, głupcze". Bo za chwilę połowa pracowników whitemoon pójdzie na zieloną trawkę.


13 Maj 2019, o 00:43
Profil
Uczeń Heremona
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27 Gru 2014, o 21:19
Posty: 456
Podziękowano: 91 razy
Otrzymanych podziękowań: 184 razy
Odpowiedz z cytatem
Post Re: taern - sztuka robienia mięsa i ogniw
@desacred no nie wiem crafting? Pewnie słyszałeś te legendy. Tak jak nowe postacie, podklasy, targowisko, reforma g, reforma x, reforma y. Nie zapominając, że przy okazji wychodzić musi nowy content, dalsza część epizodu, nowe questy, w tym questy dla postaci (co daje 7 odmiennych questów). Jak i wiele więcej. Ta gra chcę mieć wszystko a nie ma teraz możliwości dać choćby dwóch z tych rzeczy.

Ja rozumiem jest idea przetwarzania przedmiotów * na lepsze, przecież to już się pojawiło na forum już lata temu, tak samo zmienianie wytrzymałości. I z tego co można było wyczytać po pierwsze jakoś wybitnie to popularne nie było (przynajmniej czytanie tego) jak i brak reakcji twórców. To znaczy tylko jedno, to nie nastąpi, bo jest zbyt mało istotne.

W ogóle nieźle wyglądałyby ceny setów na 100 gdyby takie coś weszło. Dosłownie wtedy set były dopiero trudny do zdobycia dla osób, które dopiero dobijają 100 poziom.

_________________
"Standing alone with no direction
How did I fall so far behind?
Why am I searching for perfection?
Knowing it's something I won't find"

"No Road Left" Linkin Park


13 Maj 2019, o 00:44
Profil
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Odpowiedz   [ 30 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2, 3  Następna

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 6 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Skocz do:  
cron