Odpowiedz  [ 12 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2  Następna
 Dlaczego duszki 
Autor Wiadomość
Pogromca Valdaroga
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15 Lis 2011, o 09:03
Posty: 1824
Podziękowano: 337 razy
Otrzymanych podziękowań: 395 razy
Odpowiedz z cytatem
Post Dlaczego duszki
Czesc, juz wszyscy wiemy ze ekipa zajmuje sie odswiezeniem instancji. Ale cały czas mam w głowie jedno pytanie, po co i dlaczego duszki? Wiadomo, że grafika jest stara ale od strony mechanicznej to nie była zła insta. Na dodatek z tego napisali w ostatnim blogu to mniej wiecej insta będzie działać tak samo pod względem ilości walk i taimingów więc na pewno moje wątpliwości nie zostały rozwiane.

Gdyby mnie ktoś spytał o insty które wymagają poprawy to duszki nie byłyby choćby w pierwszej dziesiątce. Sam bym chyba nie wpadł na to. Jedyna insta, która nie jest farmiona na potęge i rarki z niej przewyższają ceny w eskach.

Na dodatek ostatnio jakis gracza w karczmie (w temacie z pytaniami) napisał, że jego zdaniem nie powinno się dodawać więcej inst solo dla h lvlowych graczy i że powinni sobie farmić bossy dla mniejszych lvl.

No i tu zaczyna się temat właściwy: FYO
Ta insta została całkowicie zniszczona przez h lvl i nie tylko, bo juz na okolo 90-100 lvl można ją chodzić we 2 (zależnie od profesji) ale gracze na 60-80 lvlu to jej na pewno nie zobaczą. Zacząłem obserwować czat od kilku dni, aż nie nadarzy się okazja żeby polecieć na fyo i co się okazało? Nie mogłem znaleźć żadnej sensownej oferty. Już nawet na modle było strasznie dużo wypraw ale na fyo nie. Dzisiaj specjalnie spróbowałem sam zorganizować taką wyprawę w 5 (przy czym sam mam 87 lvl na mo wiec raczej nikogo nie zniechęcałem do napisania tak jak niektóre ryce z 60 lvlem co szukają ekip na v2). Prawie 20 minut szukałem ekipy, pomimo tego ze strasznie dużo ludzi pisało równolegle do mnie, że szukają slota. Na dodatek nie było tak, że napisało do mnie na raz 3 ryców czy 3 barbów. Po prostu było mało graczy niezależnie od profesji. No dobrze mamy ekipe co teraz? Teraz tylko musisz zdobyć klucz. Czyli po 20 minutach szukania insty nie mam wcale pewności, że mi się uda w końcu wejść na inste. Jak przyszliśmy to ktoś właśnie bił grp z kluczem. Okej pierwszy okres respawnu musimy przeczekać. Potem drugi raz musiałem czekać, bo złapałem sie na grp 3 która była bardziej agresywna od 5 i co się wtedy dzieje? Każdy z mojego teamu pisze, że w sumie to jesli teraz nie złapie to oni spadają bo szkoda czasu. Okej udało się. Czyli jakies kolejne 15-20 minut bezsensownej straty. Warto dodac, że wszyscy, którzy byli w chramie poza nami to były same 100+ lvle które latały parami lub solo. Ogólnie w tym czekaniu na klucz pojawiło się tam jakieś 10 albo wiecej różnychh ekip. Niektórzy jak widzieli, że ktoś czeka na klucz to szli prosto na inste zapewne z zdobytymi wczesniej kluczami (może w nocy, może kupione, nie mam pojecia). Ale to nie wszystko. Nam sie udało zdobyć klucz bez dodatkowych dedów z rąk graczy ale co ich powstrzymuje żeby wyelminować konkurencje? Jak już napisałem sam czas oczekiwania na klucz i zupełna niepewność bardzo mocno demotywują, a taki ded za darmo to idealny gwóźdź do trumny.

A sama insta przebiegła już normalnie.

Z tego co wiem, to czas respienia grp z kluczem został przyspieszony ale nie sądze, żeby to miało w czymś pomóc. Aby ta insta odżyła dla 60-80 lvli ktoś musiałby zniechęcić 100+ od chodzenia na nią. A wszyscy wiemy, że obecnie h lvle nie mają żadnych szczególnych zajęć jeśli nie robią DQ czy nie biją "swoich inst". Oczywiście to nie jest tak, że ekipa nie wie, co może odciążyć insty dla low lvli, co jest upragnioną rzeczą, która nie pogardzi żaden 100+. Jest to psychoexp. Moim zdaniem ekipa powinna zapewnić zajęcie znudzonym 100+ lvl, którzy nie tylko przejmują insty typu fyo ale tez nie wiedza co ze soba zrobic i np ida w grupach na czarne pole w Alairze czyli na mapke dla ~~30 lvl i wprowadzaja zamieszanie.

I co ciekawe, ekipa już miała swoje rozwiazanie i były to niedawno wprowadzone Irvaul i Dragul. Dragul to oczywiscie nie jest tania zabawa wiec moze nie kazdy chce i moze go farmic. Ale Irvaul to co innego. Insta z wejściem za item, który jest łatwo dostępny (2mf), napędzająca ekonomie. Czyli coś jak mięsko. I było spoko, do czasu aż po tygodniu(?) dostał "nerfa" na psychoexp i skończyła się zabawa. Ale nie psycho powinno się expić trudno dlatego do dzisiaj najwydajnieszy sposób to bicie w 5 bossa dla 30 lvl, którego 30 lvle zobacza jak same będą expić psycho, bo z uwagi na popyt mięska są dla nich zbyt drogie, a rarki z misia są w cenie esek. Ehh, za moich czasów 100 lvl wbijało się na DZ i nikt nie narzekał...

_________________
Jeśli biorę udział w jakiejś dyskusji i mam rację to mi to wystarcza. Nawet jakby po drugiej stronie był cały tłum. Bo wiadomo, że liczy się jakość, a nie ilość. A lvl i godziny spędzone w grze nie robią na mnie wrażenia.


12 Mar 2019, o 21:41
Profil
Uczeń Simona
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24 Sty 2016, o 13:10
Posty: 68
Miejscowość: Wakanda
Podziękowano: 44 razy
Otrzymanych podziękowań: 50 razy
Nick w grze: Tchala
Serwer: Ostlor
Odpowiedz z cytatem
Post Re: Dlaczego duszki
W dużej mierze racje masz. Samo fyo nie jest tak jak myślisz psycho-exp. Tam bardziej opłaca się flaszki (szczególnie mocy tam dropi o które ciężko i chodzą po 150k/szt) i inhibitory. Psycho tam jak na moje się mizernie expi, więc te czynniki wydają się bardziej praktyczne. Wydaję mi się że jest insta którą by można farmić jak misia. Jest tą instą valdek - po tym weekendzie co był z tą powtórka expa z I edycji inst, jak orałem jednego za drugim (bo cała droga była czysto, a klucze wcześniej zrobione) to powiem szczerze że sam exp psycho jak i szybkość bicia było bardzo zadowalające (gdzie biliśmy w 3). To jak by iść taką piątką przykładowo każdy po 2 klucze (gdzie defakto stracisz na to 600k robiąc samemu) masz około 500 psycho expa (licząc 10 valdków). Problem polega na dojściu i grupkach które są - wystarczyło by że po dojściu do sali i wejściu na valdka można robić tak samo jak z misiem i wkładać klucze jeden za drugim i orać smoki.


Co do duszków to proste - ekipa zajmuje się typowymi pierdołami zamiast konkretnie zrobić te 3D, a zaś robić sobie podmalowania, zmiany inst itp. - typowa głupota, strata czasu. Jak tak będą się bawić to nie zdziwię się że jeszcze doczekamy połączenia Tolnora z Ostrolem przed 3D.

_________________
Dr 140 ~ Elektorr

Przecież wszystko się zmienia i zabiera nam nadzieję
Mi nie zabierze czegoś co już dawno nie istnieje

Kiedy dzisiaj chcę odpocząć, powiedzą: "Tracisz jaja!",
No i jak tu być szczęśliwym, gdy kochają jak upadasz...


12 Mar 2019, o 23:03
Profil
Współpracownik Gnarla
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27 Lip 2011, o 18:33
Posty: 188
Miejscowość: Trentis
Podziękowano: 89 razy
Otrzymanych podziękowań: 146 razy
Nick w grze: Kesibin
Odpowiedz z cytatem
Post Re: Dlaczego duszki
Tchala napisał(a):
Co do duszków to proste - ekipa zajmuje się typowymi pierdołami zamiast konkretnie zrobić te 3D, a zaś robić sobie podmalowania, zmiany inst itp. - typowa głupota, strata czasu. Jak tak będą się bawić to nie zdziwię się że jeszcze doczekamy połączenia Tolnora z Ostrolem przed 3D.


Też jestem zdania, że prace nad 3D powinny obejmować tylko te najważniejsze części, aby to w końcu zobaczyło światło dzienne. I wtedy dopiero po premierze zacząć przemalowywać stare insty, na których np, skupiałyby się updaty, abyśmy nie doświadczali updatów raz na rok.

_________________
Nie wiesz o co chodzi? Chodzi o http://screenshooter.net/100009842/kesibin

Turniej Profesji Ostlor 2018 Luty: 1 Miejsce
Turniej Profesji Ostlor 2018 Grudzień: 1 Miejsce

11.03.2017 11:16 Epik Imisindo został zdobyty!


12 Mar 2019, o 23:37
Profil
Uczeń Heremona
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27 Gru 2014, o 21:19
Posty: 455
Podziękowano: 91 razy
Otrzymanych podziękowań: 184 razy
Odpowiedz z cytatem
Post Re: Dlaczego duszki
Odnośnie prac, mapy wszystkie był do przemalowania. Więc i tak większość tu rzeczy zrobionych była do zrobienia. Pytanie tylko czy nowe mechaniki są potrzebne już teraz? No tym akurat mogli pobawić się później, zostawić interfejs do tego, ogólny zaraz a prace nad efektami zacząć dopiero po premierze. Ale z drugiej strony... po co robić to później z ewentualnymi poprawkami jak ogólnie mniej czasu zajmie zrobienie tego an start.

_________________
"Standing alone with no direction
How did I fall so far behind?
Why am I searching for perfection?
Knowing it's something I won't find"

"No Road Left" Linkin Park


13 Mar 2019, o 00:02
Profil
Pogromca Valdaroga
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15 Lis 2011, o 09:03
Posty: 1824
Podziękowano: 337 razy
Otrzymanych podziękowań: 395 razy
Odpowiedz z cytatem
Post Re: Dlaczego duszki
Ta kwestia z prestem to tylko "mój pomysł" na to aby znaleźć 100+ lvl inne zajęcie niż przejmowanie inst typu fyo.

_________________
Jeśli biorę udział w jakiejś dyskusji i mam rację to mi to wystarcza. Nawet jakby po drugiej stronie był cały tłum. Bo wiadomo, że liczy się jakość, a nie ilość. A lvl i godziny spędzone w grze nie robią na mnie wrażenia.


13 Mar 2019, o 01:11
Profil
Uciekinier Taernijczyk

Rejestracja: 28 Sty 2019, o 10:01
Posty: 2
Podziękowano: 3 razy
Otrzymanych podziękowań: 6 razy
Nick w grze: Incitatus
Odpowiedz z cytatem
Post Re: Dlaczego duszki
Nie wiem na czym polega problem. Taka jest specyfika tej instancji i tyle. Dzieki wlasnie takim róznicom miedzy instancjami gra jest ciekawa. Jedne instancje sa calkowicie darmowe, do innych trzeba zrobic zlecenie na ogniwo, na ducha zamku zaplacic 200k lub zdobyc perle, a na Fyo zawalczyc o zdobycie kluczyka. To wlasnie ten dreszczyk emocji, ze mozna latwo zginac lub szczesliwie zlapac kluczyk bez konfrontacji sprawia ze gra nie jest nudna i monotonna. Kazdy wyjscie na Fyo dzieki temu jest inne.

Widocznie 100+ levele bardziej lubia Fyo wlasnie pewnie ze wzgledu ze maja tam pole do popisu i z latwoscia zdobywaja kluczyk, latwiej niz wtedy kiedy mieli 60 level i kazdy ich oral. Gdyby jeszcze kluczyk byl zablokowany w handlu ale przeciez mozna go odkupic, wiec jakas opcja jest, jak juz nie idzie zlapac grupki, bo ktos sobie farmi.


13 Mar 2019, o 14:41
Profil
Pogromca Valdaroga
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15 Lis 2011, o 09:03
Posty: 1824
Podziękowano: 337 razy
Otrzymanych podziękowań: 395 razy
Odpowiedz z cytatem
Post Re: Dlaczego duszki
Czyli to że instalacji dla około 60 lvli jest farmiona praktycznie na wyłącznośc przez 100+ jest okej?

Bo według mnie nie jest. Oznacza to co najmniej błędne założenia i złe zaplanowana inste. I jak już napisałem właśnie zdobycie klucza i niepewność co do udanej wyprawy( wejścia na inste )to są główne problemy. Uważam że fyo zasługuje o wiele bardziej na jakiś rework niż duszki. Bo kwestia z kluczem wymaga na pewno wiekszej zmiany niż przyspieszenie respa grp

_________________
Jeśli biorę udział w jakiejś dyskusji i mam rację to mi to wystarcza. Nawet jakby po drugiej stronie był cały tłum. Bo wiadomo, że liczy się jakość, a nie ilość. A lvl i godziny spędzone w grze nie robią na mnie wrażenia.


13 Mar 2019, o 16:02
Profil
Uczeń Heremona
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27 Gru 2014, o 21:19
Posty: 455
Podziękowano: 91 razy
Otrzymanych podziękowań: 184 razy
Odpowiedz z cytatem
Post Re: Dlaczego duszki
Drużyna złożona z pięciu 60 lvli ma nikłe szanse na zrobienie tej instancji. Ryzyko 1 deda jest spore, a za pierwszym pójdą następni. Oczywiście przy dobrym eq jest to do zrobienia a nawet farmienia. Ale czym jest to dobre eq? No właśnie częściowo jest to eq z Fyo i Gmo.

Spójrzmy prawdzie w oczy na tę instę może się wybrać 60 lvl, ale nie z sobie podobnymi a mocniejszymi towarzyszami. Pierwsza grupka rogatych może zabić każdego maga poniżej 2k hp, nie wspominając już o GMO, który ściąga nawet 80 lvle w rundę. Mogę się założyć, że 5x 60 lvl będzie wolało wybrać się na dz/v1/komandora i to nie ze względu na walkę o klucz a trudność instancji i permanentną śmierć. Po prostu ryzyko niepowodzenia jest zbyt duże.

Ale pomimo tego dla kogo ta instancja jest przeznaczona to jednak główny problem jest inny.

Czy jest tu potrzebny jakiś rework? Osobiście uważam, że jeśli elementem rozgrywki jest czekanie, to to żadna zabawa. A walka o klucz (pvp) jest tam zazwyczaj jednostronna, więc to też nie jest urozmaicenie a losowanie kart jednej ze stron. A jeśli raz, drugi, trzeci nie złapiesz lub Cię zabiją to ta instancja nie ma sensu, bo wejście na instancję zajmie więcej czasu niż sama insta.

Co zatem zrobić, aby nie trzeba było liczyć minut w chramie? Najprostszym rozwiązaniem byłoby dodanie alternatywnego sposobu na zdobycie klucza. Zlecenie od Izdurila na zabicie x Hobgoblinów? Jakieś przetwórstwo? Czy analogicznie do instancji marionetek, wejście bez klucza jest możliwe, ale masz przez to do przejścia dodatkową instancję, na końcu której znajduje się grupka z kluczem. Można też zrobić lustrzane odbicie w chramie i grupka z kluczem znajdowałaby się po 2 stronach (wydłużony czas pojawienia i jednoczesny respawn na 2 krańcach). Rozwiązań jest mnóstwo, jak ktoś jest kreatywny to co minutę wymyśli kolejny sposób, może lepszy może gorszy, ale warto coś z tym zrobić.

Osobiście, jak wybieram się na fyo to zazwyczaj we 2/3 ze znajomymi i jeśli jest dużo osób przy kluczu lub ktoś nam go ukradnie przed nosem to zazwyczaj zmieniamy cel na komandora lub modliszkę. Czekanie w chramie jest bezcelowe i niczego nie wnosi.

Żeby nie było na czempy też czekamy, ale nagroda za złapanie takiego gagatka jest dużo większa, a większy obszar występowania wspiera dobrze zorganizowane gildię. Ma to sens tym bardziej, że setu nie zdropimy na żadnej instancji.

_________________
"Standing alone with no direction
How did I fall so far behind?
Why am I searching for perfection?
Knowing it's something I won't find"

"No Road Left" Linkin Park


13 Mar 2019, o 17:00
Profil
Moderator Forum
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19 Kwi 2011, o 03:06
Posty: 3055
Miejscowość: Wawa
Podziękowano: 210 razy
Otrzymanych podziękowań: 826 razy
Nick w grze: Szymdaro
Odpowiedz z cytatem
Post Re: Dlaczego duszki
Idąc tym samym tokiem rozumowania każda instancja na którą mogą iść gracze z poziomem wyższym niż ten dla których jest dedykowana jest źle zaprojektowana. Tak skonstruowana jest cała gra, nie ma limitu max lvl, jest tylko min. Patrz przykład czempionów na jeziorze, jaskółki, v2, szatana, całe beirn. Wszędzie biegają 140.

Moim zdaniem właśnie w celu ograniczenia atrakcyjności instancji przewidzianych na niższe poziomy dla wyokopoziomowych graczy wprowadzono karę do szansy na zdobycie rarów. Również powinno to ograniczyć zarobek w takich przypadkach a tym samym przypływ rarów na serwer z rąk hlvl.

Jak pokazuje rzeczywistość i powyższy przykład Fyo - gracze nic sobie z tej kary nie robią, instancje przy maksymalnej karze do doprate są farmione masowo przez koksów i to wszystkie bez wyjątku. Co więcej, moim zdaniem to właśnie takie instancje są podstawowym źródłem zarobku na wysokim poziomie z prostych powodów:
po 1 - można je robić solo, stosunkowo szybko i łatwo,
po 2 - są w większości darmowe, nie ma wejściówki,
po 3 - brak jest wysokopoziomowych darmowych, instancji, które mogłyby być źródłem zarobku - ostatnią darmową instancją jest Jaskółka, codziennie myślę setki razy zabijana przez poziomy 140, a przecież rary są na znacznie niższy poziom,
po 4 - rynek zbytu rarów jest tym większy, im niższe mają wymagania, bo jest większa ilość graczy zainteresowana takimi przedmiotami.

Moim zdaniem to nie jest problem instancji Fyo, problem jest globalny i dotyczy wszystkich instancji, a Fyo, modliszka, valdek, v2 czy jaskółka są jednymi z wielu przykładów, gdzie to koksy zabijają najwięcej bossów i pomimo maksymalnej kary do droprate im się to najbardziej opłaca. Zarabiać można tak samo jak na 60 poziomie - zrobić zlecenie na złoto, a od 110 jak ktoś chce robić DQ Łzy harpii (które w mojej ocenie nie jest wcale atrakcyjniejsze) i ... to wszystko. Koksy nie są zainteresowane robieniem np: flaszek, bo przecież można w tym czasie skoczyć Fyo, Modliszkę czy kilka wież.

Ja tej insty bym nie zmieniał, dla mnie jest OK. Globalnie koksy wydają setki milionów, ba, nawet miliardy, a zarabiać dalej muszą w tysiącach, setkach tysięcy czy milionach. Wiadomo, lepsze możliwości zarobku niosą szereg konsekwencji, ale brak zmian powoduje, że trzeba pogodzić się z obecną sytuacją. Niewielu decyduje się na liczenie tylko na szczęście, jeden wypad na moranę i 200kk do przodu. Oczywiście da się zarobić, ale nie jest to pewny zarobek, a szansa jest minimalna. Nie można zmienić dostępu na obecne insty w zamian nie dając zupełnie nic. Taka kolej rzeczy, im więcej graczy, tym większa konkurencja, podobnie jak z Wendigo czy Jastrzębiorem.

_________________
Mój kanał na YT

Życie jest jak szachy: albo posuwasz królową, albo bijesz konia.
Życie jest jak szachy: najbardziej żałujemy ruchów, których nie możemy cofnąć.
Prawdziwie wolnym człowiekiem jest tylko ten, kto nikogo nie kocha.


13 Mar 2019, o 17:08
Profil WWW
Współpracownik Gnarla

Rejestracja: 12 Gru 2014, o 03:04
Posty: 166
Podziękowano: 26 razy
Otrzymanych podziękowań: 41 razy
Nick w grze: Uiopek
Odpowiedz z cytatem
Post Re: Dlaczego duszki
Duszki będą fajne, jak wejdziesz w trapa, po czym dostaniesz laga.


13 Mar 2019, o 17:28
Profil
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Odpowiedz   [ 12 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2  Następna

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 3 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Skocz do: