Odpowiedz  [ 40 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2, 3, 4  Następna
 Wojny Gildii - czy i jak można je reanimować? 
Autor Wiadomość
Uczeń Simona

Rejestracja: 4 Lis 2016, o 12:57
Posty: 70
Podziękowano: 4 razy
Otrzymanych podziękowań: 36 razy
Nick w grze: Dervis
Odpowiedz z cytatem
Post Re: Wojny Gildii - czy i jak można je reanimować?
Myślę że zaczynamy od pupy strony- zasadniczym problemem dla którego ogromna rzesza graczy nie trawi "pvp" ani nie jest skłonna do wojen gildyjnych jest to że dla sporej części jest to tożsame z oraniem(Zabijanie graczy bez szans na porażke dla zwykłego bólu odbytu u przeciwnika). Początkujący gracze bez zasobów tyrani dla zabawy przez niegdysiejszych nupków nie bedą klientami tych wojen, choćbyście dawali nie wiem jakie nagrody. Wojna gildii to obecnie bardzo upierdliwa tyrka gdzie wrogowie mogą cie łapać na całej mapie co z pewnością nie jest na rękę graczom z ograniczonym zasobem czasowym logującym głównie na zlecka, bo kończy sie polowaniem na najsłabsze ogniwa zespołów.

Zamiast bawić się w reanimacje trupa sugeruje przy przenosinach na 3d podzielić serwy na pvp i nonpvp(poza czarnym). Biedaoracze pójdą sie tyrać na serw na którym życie będzie zamierało a reszta jak będzie chciała pójdzie na turki na arenie.


11 Paź 2017, o 00:02
Profil
Uciekinier Taernijczyk
Awatar użytkownika

Rejestracja: 9 Lut 2017, o 21:28
Posty: 5
Podziękowano: 0 raz
Otrzymanych podziękowań: 0 raz
Odpowiedz z cytatem
Post Re: Wojny Gildii - czy i jak można je reanimować?
Proponuję całkiem inne rozwiązanie niż jak to wyżej zostało napisane eventy itp.

Proponuję, aby wojna był to jednorazowy strzał jedno- dwu godzinny max, a mianowicie...

Wojnę gildii będzie można wypowiedzieć mając więcej niż 20k presta i gildii, która posiada więcej niż 20k presta. Obie gildie w chwili wypowiedzenia wojny muszą mieć minimum 5 członków aktywnych.
Kanclerze obu gildii po zaakceptowaniu wojny są automatycznie przenoszeni na instancję wojenną (wykorzystującą instancję krzyżaka). Po jednej stronie (wejście) jedna gildia, a tam gdzie boss (druga gildia). W miejscu spawnu jest zielone pole, zaś na reszcie mapy czarne.
Członkowie gildii by dołączyć do wojny muszą podejść do konwojenta i po rozmowie z nim (dodatkowe zdanie przy wyborze) mogą się przenieść do wojny.
Wojna trwa do 20 wygranych (1 walka nie zależnie ile razy ktoś padnie liczy się jako jedno), lub po czasie 2h (gildia mająca więcej punktów wygrywa).
*Dana gildia może brać udział w wojnie jedynie raz dziennie (licznik zeruje się o północy)*
Wojna gildii może toczyć się w jednej z dwóch płaszczyzn: wojna o prestiż i złoto / wojna o surowce.
()W pierwszej maksymalny pułap wpisowego to 20% prestiżu, zaś złota minimalny pułap to 5kk.
()W drugiej to 10% każdego surowca (włącznie z jedzeniem), lecz minimalny próg to 10k każdego surowca oraz 5k jedzenia.

--------------------------------------------------
INFORMACJE DODATKOWE:
1.Opcjonalnie można dodać, by wyskakiwało okno (jak w przypadku zdobycia epika), że "Wojna pomiędzy gildią <xxx>, a gildią <yyy> rozpoczęła się!".
2.Gracze będą mogli oglądać gildię z poziomu widoku widza, po odpowiedniej rozmówce z konwojentem, gdzie będą mogli wchodzić jako widz do walk.


15 Paź 2017, o 20:08
Profil
Taernijczyk z ekwipunkiem

Rejestracja: 1 Gru 2016, o 23:03
Posty: 21
Podziękowano: 45 razy
Otrzymanych podziękowań: 24 razy
Nick w grze: Osiolke
Serwer: Ostlor
Odpowiedz z cytatem
Post Re: Wojny Gildii - czy i jak można je reanimować?
A po co instancja krzyżaka? Przecież jest instancja stworzona właśnie z myślą o wojnach - tzw. Iventownia. Ona się świetnie nadaje.

_________________
– Ha – zaciekawił się Jaskier, który właśnie zbliżył się do nich. – Więc to są te słynne tajne runy krasnoludów? Co głosi ten napis?
– „Na pohybel skurwysynom!”


Andrzej Sapkowski, "Chrzest ognia"


16 Paź 2017, o 08:16
Profil
Uczeń Simona

Rejestracja: 4 Lis 2016, o 12:57
Posty: 70
Podziękowano: 4 razy
Otrzymanych podziękowań: 36 razy
Nick w grze: Dervis
Odpowiedz z cytatem
Post Re: Wojny Gildii - czy i jak można je reanimować?
Pomysł ponuraka jakkolwiek trzyma się jako tak kupy nie bierze pod uwagę tego że musi być wola z obu stron do robienia tej wojny a obecnie nie ma po co. Duże gildie i tak są max rozbudowane i troche presta w te czy we wte to żadna różnica, o drobnicy czy nieużytecznym honorze nie wspomnę. Dodatkowo ludzie grają w różnych godzinach i nie wszyscy życzą sobie podczas chwili w tygodniu na daily questy orać się bo pan kanclerz miał fantazje kliknąć wojne. W zasadzie tendencja jest taka że omija sie czachy i tasaki w gildiach a jeśli już są to biją się na własną rękę zeby nie powodować reperkusji dla reszty zespołu który musiałby w imię źle pojętej solidarności poklepać sie na zielonym za cudze grzechy.


17 Paź 2017, o 23:20
Profil
Chodząca legenda
Awatar użytkownika

Rejestracja: 4 Cze 2011, o 20:32
Posty: 2338
Miejscowość: Wrocław
Podziękowano: 442 razy
Otrzymanych podziękowań: 514 razy
Serwer: Tolnor
Odpowiedz z cytatem
Post Re: Wojny Gildii - czy i jak można je reanimować?
Boocik napisał(a):
HM nie o to mi chodzilo wtedy była poprostu sytuacja taka ze znajome gildie byly po przeciwnych stronach i nie mogły pojsc razem na wyprawe bo wyskakiwał komunikat ze prowadza wojne i przez to potrafiły byc problemy na moranach

Bocik jak zwykle przesadzasz bo ta wojna eventowa trwała 90 minut...
Odbyło się ich bodajże 4 nie mniej były ogromnie czasochłonne dla osób prowadzących które wszystko robiły ręcznie i po zmianie zasad w pvp przestały być wykonalne w taki sposób aby dalej były Ciekawe i dynamiczne.

Swego czasu bodajże proponowałem rozwiązanie systemowe. Coś ala zapisy na turniej z losowym rozrzuceniem graczy na 2 strony. Przeniesienie przy starcie na mapkę i różne scenariusze. CTF, obrona twierdzy, last men standing itp. Z różnymi trybami np stare pvp, obecne itp itd. Bardziej czasowo w kategorii długości trwania turnieju niż godzin czy dni ot taka dynamiczna rozgrywka:)
Wszystko to wymaga jednak ogromu pracy z strony zespołu Whitemoon.

_________________
Druid 129 i wciąż rośnie:) MO 134 nawalam z fireballa:D
100 level wbity 4.09.2014 :)
"Quis custodiet ipsos custodes?"
Morana ubita na 111 levelu. 21.05.2015 w składzie sh,bb,łuk,ryc...


24 Paź 2017, o 19:05
Profil
Uczeń Simona

Rejestracja: 14 Lis 2012, o 21:09
Posty: 53
Podziękowano: 0 raz
Otrzymanych podziękowań: 42 razy
Nick w grze: BoocikDr
Serwer: Tolnor
Odpowiedz z cytatem
Post Re: Wojny Gildii - czy i jak można je reanimować?
Vic tylko ja mowie nie o tej z fagami, a o tym co była kiedy jeszcze grałem dr :P starym i bylem w La i walczyły gildie o 0 presta i 0 kasy sam honor tylko wtedy losowałeś, która g jest po jakiej stronie lub sie mogę mylić co było po powerze losowanie.

_________________
larkas dr powraca
Najbardziej nielubiana osoba na s1

pozdrawiam Boocik

w oczekiwaniu na prawde o ekipie bylej z s1


25 Paź 2017, o 01:17
Profil
Błądzący w Tunelach

Rejestracja: 4 Mar 2013, o 17:24
Posty: 100
Podziękowano: 26 razy
Otrzymanych podziękowań: 90 razy
Odpowiedz z cytatem
Post Re: Wojny Gildii - czy i jak można je reanimować?
Witam
przeglądając posty naszła mnie pewna refleksja ekipa pragnie w jakiś sposób przywrócić wojny gildyjne na serwery super sprawa. Tylko że zanim by się zabrać za wojny nie lepiej zrobić prawdziwą reformę systemu gildii?

Dzisiejsze sojusze- co to jest że nowo powstała gildia wysyła sojusz do TOP-ki i on zostaje przyjęty

Hen hen jak jeszcze biegałem na herszta była mowa o petach przeznaczonych specjalnie do systemu wojen gildyjnych - co z nimi ?
Tu pozwolę sobie skomentować cześć wypowiedzi Szymdaro dotyczący tego ze gracze którzy zainwestowali czas i środki w pety są w uprzywilejowanej pozycji do tych graczy którzy tego nie zrobili.
Czyli uważasz, to że mam eq na 8+, rarki wyexpione na 8 lvl to jest w porządku i może brać udział w walce, ale pety już są be w tym systemie?
Ja uważam ze wszystko co związane z postacią na co poświeciło się czas (ulepszenia/rary/pety/topowa g itp) powinno brać udział w wojnie gildii bez wyjątku.


Co do samego pomysłu reanimacji wojen gildyjnych (koncepcja ściągnięta z pewnej produkcji)
O określonej porze dnia zostaje otwarty portal przenoszący graczy w określone miejsce. Tam są oni dzieleni na dwie grupy (wbija nowy gracz przydział do grupy o słabszym powerze). Każdy biorący udział otrzymuje 10 "żyć". Za wygrana walkę otrzymuje się pkt oraz niewielka ich ilość za przegrana. Jest z góry przygotowany ranking pkt w którym za przekroczenie progu otrzymuje się nagrodę. Event trwa do czasu aż na placu boju pozostaje 1 osoba. Po zakończeniu na kopertę jest wysyłana nagroda.

Nie wiem czy o tego typu koncepcje chodzi ekipie. W omawianej produkcji tworzą się silne sojusze tak by dana grupa ugrała jak najwięcej. Gildje z topki łączą siły na czas eventu. I nie ważne czy się jest po jednej czy drugiej stronie trzeba niezle kombinować by dana frakcja wygrała. To co opisuje odbiega znacząco od obecnego systemu. Może nie jako typowe wojny gildii a jako stały event można by było to wprowadzić na wzór tego z sana czy lempo


25 Paź 2017, o 10:45
Profil
Duma Forum!
Awatar użytkownika

Rejestracja: 17 Paź 2010, o 22:03
Posty: 5272
Miejscowość: 100lica
Podziękowano: 452 razy
Otrzymanych podziękowań: 1822 razy
Nick w grze: HeavenM
Odpowiedz z cytatem
Post Re: Wojny Gildii - czy i jak można je reanimować?
Z uwagą śledzę ten wątek i widzę, że już kilka razy pojawił się pomysł randomowego mieszania uczestników. Czy nie sądzicie, że taki pomysł podważałby ideę, tj. wojnę gildii? Bo skoro gracz może się zgłosić indywidualnie to mógłby stanąć po przeciwnej stronie barykady co jego kolega/koleżanka z gildii.
Oczywiście, można w procesie losowania dać warunek, żeby dobierało graczy z jednej gildii tylko na jedna stronę barykady, ale to już chyba lepiej zbudować mechanizm w którym całe drużyny się zgłaszają i losowana jest drużyna (np. 4 lub 6 lub 8 postaci - najpierw się zapisują, wszyscy potwierdzają gotowość i wtedy rusza proces losowania). I to te drużyny toczą ze sobą walkę w indywidualnych pojedynkach. Walka (szereg pojedynków) trwa powiedzmy 40 minut w trakcie których zespół, który zgromadzi najwięcej punktów wygrywa i dostaje premie punktów. Suma punktów z pojedynków idzie do rankingu.
W trakcie pojedynku gracze mogą walczyć ze sobą lub zdobywać i bronić umocnienia dające ekstra bonusy np. dodatkowe HP / resy / dmg / etc. Gracze sami decydują czy rozgrywają to taktycznie czy w jednej ręce miecz, w drugiej gacie i biegiem na przód, szarża na przeciwnika :)


25 Paź 2017, o 13:29
Profil
Moderator Forum
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19 Kwi 2011, o 03:06
Posty: 3063
Miejscowość: Wawa
Podziękowano: 213 razy
Otrzymanych podziękowań: 841 razy
Nick w grze: Szymdaro
Odpowiedz z cytatem
Post Re: Wojny Gildii - czy i jak można je reanimować?
Mnie się opcja przypadkowego doboru graczy nie podoba. Wydaje mi się, że będzie to rodzić więcej konfliktów niż sprawiać przyjemności z zabawy. Sam nie chciałbym walczyć po jednej stronie z ludźmi, których nie znam nie dlatego, że mam jakieś osobiste awersje, tylko dlatego, że nie znamy swoich postaci, nie wiem czego możemy oczekiwać, czego się spodziewać, jakie gracze stosują taktyki, jakie mają pomysły na walki, jak wygląda komunikacja.

Do tego oczywiście wspomniany argument niechęci walki przeciwko znajomym oraz do wspólnej walki z obcymi, często nielubianymi graczami po jednej stronie.

Z ludźmi, z którymi gramy na co dzień w jednej gildii w/w problemów raczej nie ma, jesteśmy zgrani, znamy się, mamy pewny wspólny poziom ogarnięcia pvp i czasami spójne pomysły, znamy możliwości swoich postaci.

Osobiście jeśli miałbym brać udział w wojnie gildii to tylko i wyłącznie chciałbym, abym po jednej stronie walczył z członkami mojej gildii, nikim przypadkowym.

Pozdro

_________________
Mój kanał na YT

Życie jest jak szachy: albo posuwasz królową, albo bijesz konia.
Życie jest jak szachy: najbardziej żałujemy ruchów, których nie możemy cofnąć.
Prawdziwie wolnym człowiekiem jest tylko ten, kto nikogo nie kocha.


25 Paź 2017, o 14:19
Profil WWW
Uciekinier Taernijczyk
Awatar użytkownika

Rejestracja: 9 Lut 2017, o 21:28
Posty: 5
Podziękowano: 0 raz
Otrzymanych podziękowań: 0 raz
Odpowiedz z cytatem
Post Re: Wojny Gildii - czy i jak można je reanimować?
@HM

A, czy już nie jest takie coś wprowadzone bardzo podobnie w turnieju? Jest turniej 1 vs 1, 5 vs 5 itp.

Dobry pomysł z tymi bonusami. Można go wprowadzić do mojego konceptu, który wyżej podałem, z tym elementem, że np. na środku co około 20 minut pojawiałby się postument i gracze, którzy go zniszczą otrzymują randomowy bonus z puli, np. 5% więcej dmg, 5% więcej hp itp.
Jeżeli ktoś zaatakuje pierwszy nie oznacza to, że postument zostanie zniszczony, jeżeli w trakcie walki zaatakuje ktoś z przeciwnej gildii, to walka z postumentem zostaje przerwana, toczona jest walka miedzy graczami, pokonana drużyna wraca na miejsce spawnu, zaś wygrana walczy dalej z postumentem.

Można wprowadzić różne postumenty w zależności od ilości prestiżu gildii z mniejszą jej ilością, bądź ze średniej ilości lvl graczy znajdujących się obecnie na mapie.


25 Paź 2017, o 14:22
Profil
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Odpowiedz   [ 40 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2, 3, 4  Następna

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 5 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Skocz do: