Odpowiedz  [ 5 posty(ów) ] 
 Poprawienie side-questów 
Autor Wiadomość
Uciekinier Taernijczyk

Rejestracja: 16 Kwi 2019, o 21:27
Posty: 1
Podziękowano: 0 raz
Otrzymanych podziękowań: 0 raz
Nick w grze: JacobArcher
Serwer: Tolnor
Odpowiedz z cytatem
Post Poprawienie side-questów
Siemanko!

Taern znam już od kilku lat, podchodziłem do rozgrywki wielokrotnie i za każdym razem spotykam się z tymi samymi problemami, które powodują, że gra jest mniej przyjazna dla nowych graczy czy altów. Przez to też grę porzucałem w okolicach 40 poziomu.

Największym problemem jest konstrukcja side-questów. Wprowadzenie pewnych zmian upodobniłoby Taern do klasycznych gier RPG, takich jak Baldur's Gate czy Ice Wind Dale, co zdecydowanie poprawiłoby wizerunek gry.

Według mnie, rzeczy związane z zadaniami pobocznymi, których brakuje grze, to:

1. BALANS!!! - większość zadań pobocznych we wczesnej fazie gry (do 40 lvl zwłaszcza) jest długa, wymagająca i skomplikowana, a nagrody są... beznadziejne. W końcu, po co masz łazić po całej okolicy Trentis i połowie Alarilu oraz klepać moby o sile champów przez pół godziny i dostać za to śmieszne kilka setek lub tysięcy expa i golda, kiedy można farmić komary na flaszki czy parobków/rycerzy na expa.

Proste rozwiązanie - zwiększenie nagród za wykonanie zadań, adekwatnie do poziomu trudności misji wykonywanej SOLO.
Bardziej skomplikowane - zbalansowanie poziomu trudności misji.


2. Spis nagród za misję - dotyka to graczy na każdym poziomie. Gracz, podchodzący do misji pobocznej powinien wiedzieć, ile doświadczenia i złota dostanie za jej wykonanie, tak jak za zlecenie. Podejmowanie się misji, która może zająć godzinę, nigdy nie będzie opłacalne, jeśli nagroda za misję wyniesie tyle, co za ubicie ca. 3 grupek. Nie musi być to od razu wbudowane w grę, ale wygodny spis na wiki lub forum powinien załatwić sprawę.

Jeśli twórcy gry chcą, by misje poboczne były grywalne, powinni wziąć oba te punkty pod uwagę. Obecnie każdy poradnik do expienia postaci mówi, że jedyne opłacalne misje do zrobienia to: niektóre zlecenia, misje odblokowujące dostęp do instancji bossów, misje odblokowujące źródłą golda, np. ogniwa i Krwawe zaloty (ta misja umożliwia graczowi pominięcie pierwszego w grze exp gapu, jednak wymaga pomocy innego gracza z wyższym poziomem).

3. Indykatory dostępności zadań - nowi gracze często nie wiedzą, do kogo udać się po zadania poboczne i marnują czas, błądząc po przypadkowych instancjach. Dodanie znaczników sygnalizujących dostępność zadania pobocznego ułatwiłoby rozgrywkę. Nie przyniesie to jednak ŻADNEGO skutku, jeśli misje nie będą zbalansowane pod kątem nagród.


Tyle w temacie side-questów. Dziękuję za uwagę.


16 Kwi 2019, o 22:20
Profil
Uczeń Heremona
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27 Gru 2014, o 21:19
Posty: 455
Podziękowano: 91 razy
Otrzymanych podziękowań: 184 razy
Odpowiedz z cytatem
Post Re: Poprawienie side-questów
Side-questy są dla osób, które są zainteresowane światem. Do tego te questy na najniższych poziomach można pominąć całkowicie gdyż exp za wątek główny wystarcza ponadto. Sytuacja na nowszych (wyższych) questach wygląda już całkowicie inaczej. W większości są bardzo długie, a nagroda dosyć hojna, zarówno wejścia na instancje, duży exp, a nawet złoto. Oczywiście nadal to nie jest to samo co pójście w tym samym czasie na instancje.

Moje zdanie jest proste, quest ma w głównej mierze zainteresować, nagroda jest tylko dodatkiem, a nie motorem napędowym. Osobiście questy na najniższe poziomy wykonałem dziesiątki razy. Ale jak to ktoś się zapyta, przecież każdy głupi idzie na zamek i expi 2x szybciej (epizod kończył się wtedy na utorach, jakiś 20+ lvl). Po prostu maksymalizowałem wszystkie wątki, każdą opcję zrobiłem, niektóre odkrywałem gdy już myślałem, że wiem wszystko.

Jeżeli chłodno kalkulujesz liczby w grze to olej te questy, jak chcesz z niej wyciągnąć emocję, to warto spróbować, może akurat zapełnią odpowiednią lukę. Nie obiecuję, ale polecam.

_________________
"Standing alone with no direction
How did I fall so far behind?
Why am I searching for perfection?
Knowing it's something I won't find"

"No Road Left" Linkin Park


16 Kwi 2019, o 23:18

Podziękowali: kolega112999 (16 Kwi 2019, o 23:49)
Profil
Uciekinier Taernijczyk

Rejestracja: 3 Sty 2019, o 23:07
Posty: 9
Podziękowano: 2 razy
Otrzymanych podziękowań: 7 razy
Nick w grze: Rotwefikk
Serwer: Tolnor
Odpowiedz z cytatem
Post Re: Poprawienie side-questów
Spoko w 3D będzie nowy silnik więc może pojawią się zadania typu "Zagoń 10 świń do zagrody, bo Romanowi się nie chce" :lol:
Albo Questy detektywistyczne ;)

A na serio, to pomysł bez sensu, bo większość side-Questów będzie, albo usuniętych (głownie te co mało wnoszą), albo przejdą rework, a poza tym pojawią się nowe Questy ;)

A co do spisu to na youtubie jest pełno filmów z przechodzenia Questów i wystarczy przewinąć na koniec filmu i masz co dostaniesz w nagrodę.

Co do Indykatorów to powiem ci, że może taern to gra fantazy, ale chyba nie wyobrażam sobie, że postać ma wbudowany chip w mózgu który mówi "Idźta do NPC X który da ci zadanie", bo ta gra opiera się też na exploracji, a poza tym od czego mamy wiki? :P

PS: Jeżeli chcesz być na bieżąco z reworkami Questów itp. polecam przeglądać bloga i także stare wątki, tam znajdziesz szczegółowe informacje ;) http://blog.taern.com


8 Maj 2019, o 12:04
Profil
Błądzący w Tunelach

Rejestracja: 25 Gru 2012, o 15:36
Posty: 97
Podziękowano: 135 razy
Otrzymanych podziękowań: 24 razy
Odpowiedz z cytatem
Post Re: Poprawienie side-questów
a po co indykatory questow? masz wiki taernowe gdzie jest opisane u kogo i na jaki lvl jest quest

co do nagrod, to sie zgodze - niektore sa smiesznie niskie, ale jako milosnik questow zawsze je robie, bo po prostu lubie fabularna strone gier

zostaje czekac na 3d i zobaczyc co wtedy sie z nimi stanie


31 Maj 2019, o 20:15
Profil
Współpracownik Gnarla
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25 Lip 2014, o 19:56
Posty: 175
Podziękowano: 20 razy
Otrzymanych podziękowań: 31 razy
Nick w grze: XionzeDrut
Serwer: Tolnor
Odpowiedz z cytatem
Post Re: Poprawienie side-questów
Nie ma nic gorszego niż gry , w których chodzi się od znacznika do znacznika.
Sytuacje w których widzisz nagrodę i oceniasz czy Q warto robić czy nie , też jest bez sensu, bo to zwyczajnie psuje grę.

Nie tylko w taernie ale w wielu innych grach spędziłem wiele czasu na szukaniu czegoś/kogoś i to nie jest czas zmarnowany , tylko element rozgrywki , rozumiem że jest to bardzo irytujące jeżeli nupisz i nie potrafisz czegoś znaleźć ale znaczki za bardzo ułatwiają.
Co do bilansu nagród to są one w porządku, trzeba pamiętać że są starzy gracze którzy robią te zadania z zamkniętymi oczami i w ciągu 2-3 dni mogą wbić ten lvl 40+ . Nowi gracze niech się uczą, niech sami znajdą ścieżki szybkiego rozwoju albo mentora który im to objaśni.

Ogólnie jestem przeciwnikiem tego żeby gra prowadziła za rękę - idź tu, kliknij to, wróć, pogadaj z npc ale nie martw się, zaznaczę ci na mapie gdzie stoi i ścieżkę która masz iść , a jak zboczysz to jeszcze dam komunikat że zgubiłeś drogę - takiemu czemuś zdecydowane nie.

Im bardziej gra zmusza do myślenia i zapamiętywania tym lepiej.

Pozdrawiam.

_________________
Świat się zmienia, słońce zachodzi, a wódka się kończy. ~A. Sapkowski.


11 Cze 2019, o 12:45

Podziękowali: Budda (11 Cze 2019, o 12:48)
Profil
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Odpowiedz   [ 5 posty(ów) ] 

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 7 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Skocz do: